diumenge, 19 d’abril del 2009

El Senyor Miquel


Senyor Miquel !

Aquesta era la manera que molta gent de Sant Joan utilitzava per anomenar al meu Pare, avui, desprès de més de trenta anys del seu traspassament encara hi ha persones que parlen de les seves virtuts... l’amabilitat, la professionalitat, la bondat, la discreció, l’atenció als infants, etc...

El Pare (Josep Miquel i Llopart) era botiguer a St. Feliu de Guixols, l’any 1935 juntament amb la Mare (Quimeta Rigau Aguilar) varen venir a Sant Joan de les Abadesses per obrir una botiga d’ultramarins, a la plaça d’en Clavé, en un local conegut a l’època per “Ca L’Aligot”, un tal Cubeles era el propietari d’aquest espai i d’aquí ens ve el sobrenom de Cubeles , mes endavant, el pare va traslladar el negoci a un lloc mes cèntric, al carrer d’en Calvo Sotelo, nº 7, avui conegut com a Carrer Beta Miró, en aquesta casa hi vaig néixer jo, el 14 de octubre de l’any 1951. Vingueren anys millors i va ser necessari ampliar l’establiment , vam deixar la botiga del carrer del raval (nom popular del carrer d’en Calvo Sotelo) als meus oncles en Gaspar Rigau i l’Assumpsió Serrat i nosaltres varem traslladar-nos al passeig del Generalísimo , avui del Comte Guifrè. Allà hi muntà el primer autoservei de St. Joan, amb l’ajuda del meu germà Lluís, que es feria càrrec del negoci l’any en que es va jubilar el Pare.