diumenge, 3 de gener del 2010

El Reixac i la bicicleta de muntanya

Sant Joan de les Abadesses és punt de partida o arribada, segons com es miri, de la Ruta del Ferro. Es tracta d’un trajecte de 12 km. que enllaça amb Ripoll. Aquest itinerari, pensat exclusivament per a bicicletes, recorre l’antic traçat del ferrocarril, i té per tant un pendent suau i molt rectilini.

La Ruta del Carbó es una prolongació de la Ruta del Ferro de 4 km. Aproximadament en direcció a Ogassa la seva pendent es molt superior a la resta.

El Reixac és punt de pas d’un dels itineraris de BTT més concorregut d’aquesta zona (el nº 3 del plànol). Aquest itinerari, amb algunes variants pot enllaçar Sant Joan de les Abadesses, Ogassa i Camprodon. Per tant, des del Reixac us suggerim combinar part d’aquest circuit de BTT amb algunes pistes pavimentades i la carretera configurant les següents variants:

1. El Reixac - Sant Joan de les Abadesse –Ogassa – Fogonella - El Reixac

2. El Reixac - Colònia Estebanel l- Cavallera –Fogonella - El Reixac

El Ripollès disposa d’un centre BTT situat a l’Àrea d’esbarjo de l’Estació de St. Joan de les Abadesses que gestiona el Consorci Ripollès Desenvolupament, el tel. de contacte es:

972 704499

En aquest centre us poden orientar pel lloguer de bicicletes.

Itinerari 1: Castell de Milany

(44Km./ 5h.)

Per fer aquesta ruta és necessari tenir un bon nivell físic degut a la seva durada .

La ruta parteix del punt d’acolliment en direcció Sant Joan de les Abadesses, creurem la població fins a trobar la pista forestal de les Llances que ens portarà fins el pont de Samala. Continuarem per la carretera i al cap de pocs metres ens desviarem per baixar a la riera de Vallfogona. Tot seguint l’itinerari ens trobarem amb la ruta 10 que la seguirem fins a Vallfogona, tot passant per Milany. Continuarem

per la N-260 fins el pont de Samala i seguirem el mateix recorregut anterior fins arribar el punt d’acolliment .

Itinerari 2: Sant Bernabé de les Ten es

24 Km. 3h.

Es tracta d’un recorregut bastant complert,compost en la major part per pistes forestals i senders que transcorren per mig el bosc , sortirem del punt d’acolliment per la Ruta del Ferro, direcció Ripoll. A pocs metres de l’arribada a Ripoll ens desviarem a l’esquerra per seguir el traçat de la riera de Carboneres fins a la carretera N-260. I desprès baixarem per pista pavimentada fins a l’església de St.

Bernabé (fundada al s.XV) . Continuarem el recorregut direcció St. Joan passant pel pont de Samala creurem la població i arribarem novament al punt d’acolliment.

Itinerari 3: Sant Marí de Surroca,

20Km./ 3h.

Seguim el mateix recorregut que la ruta 9 fins a Ogassa. A partir d’aquí continuarem per una pista pavimentada de fort pendent , direcció Sant Martí de Surroca , ermita romànica del s.XII de la qual recomanem la visita. Continuarem el recorregut per la mateixa pista fins a Fogonella, antiga Vila rural ja esmentada en documents del s.XV. Començarem el descens per pista forestal passarem el Reixac fins a trobar el GR1 i el seguirem fins a enllaçar amb la pista que ens conduirà al punt d’acolliment.

Itinerari 4: Collada de Mig,

10 Km/ 1’5 h.

L’atractiu d’aquesta ruta resideix en el paisatge i les vistes panoràmiques del Taga des de la Collada de Muig. El recorregut transcorre bàsicament per pistes forestals, tret d’algun tram que passarem per senders. En algun d’aquest trams haurem d’arrossegar la bicicleta.

Itinerari 6 La Rovira

4 Km/30 min.

Itinerari d’iniciació a la BTT. Ideal pels més menuts i per a passejades. El recorregut transcorre per pista forestal, amb poc desnivell. Comença i acaba al punt d’acolliment – parc de l’estació on hi ha una zona d’esbarjo amb gronxadors i àrea de pic-nic.

Itinerari 9 Ruta de les Vagonetes

9 Km./ 1h. 45 min.

Sortim del punt d’acolliment per la Ruta del Ferro en direcció Ogassa, allà podrem visitar les antigues mines de carbó , de tornada per la mateixa ruta fins a la Torre Masseta , continuarem el recorregut , deixant la torre a mà esquerra, per un petit camí de dificultat elevada. Que ens portarà fins al punt d’acolliment.

D’escarrega’t el fulletó de BTT

Periodistes suecs fen estada al Reixac per fer un reportatge sobre el Centre BTT del Ripollès